יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

רופא שהתרשל בטיפול – דוגמאות למקרים אמיתיים

אנו שומעים לא מעט על מקרים בהם הרופא התרשל בטיפול. זה יכול להיות רופא שיניים, רופא מנתח וגם רופא פלסטי. בכל המקרים האלה, הטיפול או ההליך הרפואי שניתן, גרם לנזק אצל המטופל ולעיתים גם לנזק בלתי הפיך. התרשלותו של רופא במהלך הטיפול, התרשלות שגורמת לנזק, מצדיקה פנייה אל עורך דין והגשת תביעת רשלנות רפואית.


הנה דוגמאות לכמה מקרים בהם רופא התרשל במהלך הטיפול, מקרים שהובילו להגשת תביעה לבית המשפט:


מנתח התרשל במסגרת ניתוח כף היד

 במסגרת תביעת רשלנות רפואית שהוגשה כנגד אורתופד ומנתחי כף יד, טענה התובעת כי ניתוח בכף היד שלה הותיר בה נזקים חמורים, נזקים בלתי הפיכים. התובעת פנתה לקבל טיפול בשל כאבים חזקים שהופיעו בכף ידה. האורתופד שאליו היא פנתה קבע כי ניתוח יכול לשפר את מצבה.

 ואכן, בוצע ניתוח שהוביל להטבה, אולם כמה זמן לאחר מכן החלה התובעת לסבול מ"אגודל קופץ". בעקבות כך, עברה התובעת ניתוח נוסף, אולם זה גרם לרעד בכל כף היד, רעד שהצריך ניתוח שלישי מתקן. מבדיקה שנעשתה התגלה כי הניתוח הראשון שבוצע גרם לנזק בעצב (בשל חתך שבוצע ישירות בעצב עצמו, ובטעות), עובדה שהובילה אותה להגשת תביעת רשלנות רפואית והאשמתו של המנתח הראשון בגין רשלנות מסוג זה.

רופא שיניים התרשל במהלך טיפול אורתודנטי שביצע


הוריו של נער צעיר הגישו תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט בעקבות טיפול אורתודנטי שבוצע. רופאת השיניים של הנער, שעבר מספר טיפולים לצורך יישור שיניו, טיולים שלא הועילו, המליצה לו לעבור טיפול אורתודנטי מיוחד במסגרתו משתמשים בגומיות, שאותן מותחים על השיניים העליוניות הקדמיות ואלו נועדו כדי ליישרן. מיד לאחר טיפול זה החל הנער להתלונן על כאבים חזקים באזור, והרופאה, כמענה לכך, מרחה על האזור נוזל לשיכוך כאבים.

אולם, כאבים אלה לא פסקו והוא פנה לרופאי שיניים אחרים. רופאים אלה קבעו כי מצבם של החניכיים וגם השיניים הוא קשה מאד, וזאת בשל השימוש בגומיות, כפי שבחרה לעשות רופאת השיניים. כתוצאה מכך היה על הנער לעבור עקירה של ארבעת שיניו הקדמיות והתקנת כתרים במקום. הרופאה, כפי שנקבע בבית המשפט, התרשלה בטיפול שהגישה, טיפול לא מקצועי ולא ראוי.

הרופא התרשל במהלך טיפולי הפרייה


לפני מספר שנים הגיעה לבית המשפט תביעת רשלנות רפואית במסגרתה נטען כי הרופא התרשל במהלך טיפולי ההפריה שהגיש, וכתוצאה מכך נגרם נזק בריאותי חמור. התובעת, שהגישה את התביעה לבית המשפט, עברה תהליך של הפריה חוץ גופית במסגרתו הושתלו בגופה ארבע ביציות מופרות.

בשבוע מספר 15 להריונה הגיעה התובעת לבית החולים לצורך דילול עוברים. לפני הניתוח, בהיותה מטושטשת כתוצאה מההרדמה שקיבלה, חתמה על טופס ההסכמה לבצע את ההליך.

לאחר ששוחרה לביתה היא החלה לדמם והפילה את העוברים שהושתלו בגופה. לטענתה מדובר בהתרשלות, שכן הרופאים שביצעו את ההליך היו חסרי ניסיון בתחום הפוריות ובנוסף היא לא נתנה הסכמה מדעת לעבור את הניתוח (כאמור, היתה מטושטשת מההרדמה) ולא הבינה לעומק את הסיכונים הכרוכים בכך.

הרופא התרשל במהלך הטיפול בתינוק


במסגרת תביעת רשלנות רפואית שהוגשה לבית המשפט טענו הוריו של התינוק, שהגישו את התביעה, כי בשל אבחון לקוי של הרופא והתרשלות בתפקידו התדרדר מצבו של התינוק עד לכדי שיתוק מוחין. הוריו של התינוק, שנולד בריא, הגיעו איתו לבית החולים, שבועיים לאחר לידתו, בשל פריחה ממנה הוא סבל באזור איבר מינו.

לאחר בדיקה התגלה כי מדובר בפריחה שנוצרה בשל נגיף ההרפס, שהטיפול בו בוצע מאוחר מדי והוביל לפגיעה חמורה אצל התינוק ועד לכדי שיתוק מוחין. לטענת ההורים הרופא, שאליו הגיעו עם התינוק, שלל אפשרות להרפס ולכן גם לא הוצע טיפול מתאים.

בהמשך, כשהיה מאוחר מדי, התגלתה הסיבה לפריחה אולם התינוק היה במצב בריאותי קשה מדי, שלא ניתן לשפר אותו.
מקרים של רופאים שמתרשלים בתפקידם מוזכרים בבית המשפט לא אחת, במסגרתן של תביעות רשלנות רפואית. אלה יכולים להיות רופאים מומחים בעלי ניסיון וגם רופאים בתחילת דרכם.

אלה יכולים להיות מקרים של התרשלות הקשורים למהלך ההיריון והלידה וגם מקרים שקשורים לניתוחים מסוגים שונים. חשוב לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום זה על מנת לבצע את הפנייה לבית המשפט באופן הנכון ולהגדיל את הסיכוי לזכות במשפט ולקבל את הפיצוי המגיע בשל הנזק שנגרם.

אם אתם או בני משפחתם נפגעתם כתוצאה מהתרשלות בתפקידו של הרופא שטיפל בכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל את הסיוע המשפטי המתאים וכדי לבחון אפשרות של הגשת תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה