יום רביעי, 4 בספטמבר 2013

סיכויי ההצלחה של תביעת רשלנות רפואית

כמו בכל תביעות המוגשות לבית המשפט, גם בתביעות רשלנות רפואית יכול בית המשפט לפסוק לטובתו של הנתבע, ולא לקבל את טענותיו של התובע. ובכל זאת, אם מתנהלים נכון ומגישים את התביעה בצורה הראויה, אפשר להגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של תביעת הרשלנות הרפואית. כך עושים זאת:


פנייה אל עורך דין בעל ניסיון


אחת הנקודות החשובות ביותר במסגרתה של כל תביעת רשלנות רפואית מתייחסת דווקא לשלב המקדים, ובטרם מגישים את התביעה עצמה. כדי להגדיל את סיכויי הצלחתה של תביעה זו חשוב לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובמקרים של רשלנות רפואית. עורך דין זה בקיא בכל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות הקשורות לתחום ויודע כיצד להתמודד על המערכות הקשורות למקרה. תביעות רשלנות רפואית אינן תביעות פשוטות וישנה חשיבות רבה שהטיפול בהן יעשה אך ורק על ידי גורם מקצועי בעל ניסיון בהגשת תביעות כאלו. בנוסף, במסגרת הפנייה לעורך דין זה חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקדים. ייעוץ זה מאפשר לעורך הדין, שסביר שיהיה זה שיטפל בתביעה, לבדקו האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית ולהעריך, במקביל, את סיכויי הצלחתה של התביעה.

איסוף התיעוד הרלוונטי לאירוע


כשמגישים תביעה לבית המשפט וכדי לוודא שהיא מוצגת באופן הנכון, חשוב לצרף לה מסמכים רפואיים שונים, המתעדים את האירוע, את הטיפול שניתן, וכן מציגים לבית המשפט את מצבו הבריאותי של התובע, לאחר האירוע עצמו. על עורך הדין, המייצג את התובע, לפנות אל כל המסגרות השונות ולבקש מכל אחת מהן את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שחשובים לתביעה. אלה יכולים להיות בתי חולים, קופות חולים וגם רופאים פרטיים המציעים את שירותיהם במרפאה הפרטית שבביתם. תיעוד זה יכול לספק מידע לגבי מצבו של התובע לפני קרות האירוע וגם אחריו.

קבלת חוות דעת מרופא מומחה


 במסגרת הגשת המסמכים השונים ובמסגרת תביעת רשלנות רפואית זו, כדי להגדיל את הסיכוי להצליח בתביעה ישנה חשיבות רבה בצירוף חוות דעתו של רופא מומחה. מדובר בחובה ולא ברשות. כלומר, מחובתו של התובע להציג לבית המשפט במסגרתם תביעתו חוות דעת של רופא מומחה מטעמו. חוות דעת זו יכולה להתייחס אל האירוע, אל הטיפול שבוצע, וכמובן גם אל הנזק שנגרם למטופל בעקבות הטיפול שניתן לו. חשוב לפנות אל רופא מומחה בעל שם, כזה שמתמחה בתחום הרפואי הרלוונטי לתביעה וכן כזה שהינו בעל ניסיון בהגשת חוות דעת בתביעות רשלנות רפואית. בדרך כלל, עורכי דין, המתמחים בתחום של תביעות רשלנות רפואית, מכירים את הרופאים המומחים שניתן לפנות אליהם וכאלה שיוכלו לסייע בהגשת התביעה, ובעיקר להגדיל את הסיכוי לזכות בה.

סבירות גבוהה להצלחה – מתי?


באופן כללי, תביעות רשלנות רפואית, ובהשוואה לתביעות אחרות, הן מורכבות יותר וגם נמשכות זמן רב יותר. על התובע, במסגרת תביעות אלו, להוכיח לבית המשפט שאכן הנזק שנגרם לו נגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית. במקרים בהם הוא אכן מצליח לעשות זאת, יכול בית המשפט לפסוק סכומים גבוהים מאד של פיצויים. בנוסף, במקרים בהם אין באפשרותו של התובע להציג מסמכים רפואיים חשובים או שקיים רישום חסר, יכול גם בית המשפט להטיל את חובת ההוכחה על הצד הנתבע. כלומר, על הנתבע, על הרופא או על הצוות הרפואי, להוכיח לבית המשפט שהטיפול שבוצע לא היה רשלני. במקרים כאלה, ובמיוחד כשאין תיעוד רפואי, סיכויי הצלחתה של התביעה הם גבוהים מאד, שכן גם העובדה שלא קיים תיעוד יכול להיחשב כרשלנות בפני עצמה.

לסיכום


בכל מקרה, וכדי להצליח בתביעה, מומלץ לפנות בהקדם אל עורך דין המתמחה בתחום, ובטווח של שבע שנים מהמועד שבו קרה האירוע עצמו והתגלה הנזק. תביעות רשלנות רפואית, המתייחסות למקרים שאירעו בטווח של יותר משבע שנים לא תתקבלנה בבית המשפט שכן חל עליהן חוק ההתיישנות. ולכן, אם נגרם לכם נזק מטיפול כלשהו ואתם חושבים שמדובר במקרה של רשלנות רפואית, פנו אלינו עוד היום כדי שנוכל לבדוק את המקרה, להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה ולפעול בהתאם. אנו מציעים לכם מקצועיות ברמה גבוהה, מענה נקודתי בהתאם לאירוע שקרה וגם ליווי צמוד שיוכל לסייע לכם להתמודד עם תקופה שוודאי איננה קלה לכם.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה