יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

שלושה סוגים של רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות, המצריכות פנייה אל עורכי דין המתמחים בתחום, עורכי דין בעלי הכרות רבה עם כל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות והן עם ניסיון בהגשת פניות מסוג זה לבית המשפט. הרשלנות הרפואית יכולה להיות בכל אחד מתחומי הרפואה, בין אם במסגרת טיפול שיניים, במהלך הלידה, במסגרת ניתוח פלסטי וגם תוך כדי מתן עירוי דם. תביעות רשלנות רפואית יכולות להיות מוגשות לבית המשפט כשחלים אחד מהתנאים הבאים:


מתן טיפול רפואי באופן רשלני, באופן שאיננו מקצועי


הליך טיפולי שבוצע באופן רשלני הוא אחת מהסיבות העיקריות להגשת תביעת רשלנות רפואית. כשבית המשפט בוחן מקרים של רשלנות רפואית, המוגשים במסגרת תביעת הרשלנות, הוא בודק האם הרופא המטפל, הצוות הרפואי או כל גורם אחר שהיה אחראי על מתן הטיפול, פעל באופן מקצועי, באופן המתבקש מגורם רפואי המציע טיפולים מסוגים שונים.

בנוסף, בוחן בית המשפט האם הטיפול שבוצע והאופן שבו נקט הגורם המטפל אכן היה כזה שבו היה נוקט כל גורם אחר? התייחסות לנקודות אלו מאפשרות לבית המשפט לבחון את תביעת הרשלנות הרפואית, ובעיקר לבדוק את אופן הטיפול שניתן והאם אכן זהו טיפול רשלני שאיננו מקצועי שבעקבותיו נגרם נזק למטופל.

אי הסכמה מדעת מצידו של המטופל


מחובתו של כל רופא, ובמסגרת השירות שהוא מציע לטיפוליו, לקבל את הסכמתו של המטופל לביצוע ההליך הרפואי. ישנם הליכים רפואיים וטיפולים מסוגים שונים העשויים לגרום לתופעות לוואי שונות או הם מורכבים במיוחד ומלווים בסכנות מסוגים שונים.

אלה יכולים להיות ניתוחים עם אחוזי הצלחה נמוכים או עם אפשרות להופעתן של תופעות לוואי שונות לאחר הניתוח, ואלה יכולים להיות גם הליכים פשוטים שמסיבות שונות עשויים להסתבך. בכל מקרה, על הרופא המטפל או הצוות הרפואי שמגיש את הסיוע ליידע את המטופל לפני מתן הטיפול, באשר לסיבוכים ולסכנות, ורק לאחר שקיבל את הסכמתו לבצע את הטיפול, לפעול בדרך זו.

פגיעה באוטונומיה של החולה המטופל


תביעות רשלנות רפואית יכולות להיות מוגשות גם במקרים בהם נטען כי היתה פגיעה באוטונומיה של החולה המטופל. כלומר, לא ניתנה לו האפשרות, ולפני מתן הטיפול, להחליט האם הוא אכן מעוניין לעבור את הטיפול המוצע או אולי לבחור בהליך אחר, והרופא או הצוות הרפואי קיבלו על עצמם את ההחלטה, בשמו של המטופל, לבצע זאת. במקרים אלה מדובר בפגיעה חמורה בזכותו של כל מטופל להחליט לגבי הטיפול שמוצע לו והאם הוא מעוניין לקחת על עצמו את הסיכון הכרוך בקבלת הטיפול, או שאולי מעדיף שלא.

תחומי הרפואה השונים אליהם מתייחסת הרשלנות הרפואית


בין אם מדובר באי קבלת הסכמתו של המטופל לביצוע ההליך הרפואי או אולי מתן טיפול באופן רשלני, שאיננו מקצועי, מדובר בעילה מוצדקת לתביעת רשלנות רפואית בעזרתו של עורך דין המתמחה בתחום. הרשלנות הרפואית, כאמור, יכולה להיות בתחומי הרפואה השונים, ולמרות הטכנולוגיה המתקדמת המשולבת בכל אחד מהם ולמרות המודעות הרבה לכך, ממשיכים מטופלים רבים לפנות לבתי המשפט במסגרת תביעות של רשלנות רפואית. הנה כמה מתחומי הרפואה בהם קיימים לא מעט מקרים של רשלנות רפואית:

רשלנות רפואית בתחום הרפואה האסתטית 


 מדובר בתחום המשלב במסגרתו ניתוחים וטיפולים אסתטיים מסוגים שונים. ישנן לא מעט תביעות רשלנות רפואית המוגשות לבית המשפט בעקבות נזקים שנגרמו כתוצאה מניתוח פלסטי או טיפול שבוצע באופן שאיננו מקצועי.

רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים


תחום זה נחשב לאחד התחומים המתקדמים בעולם הרפואה, ובכל זאת גם בו ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית. העובדה שמדובר בטיפולים שלעיתים נחשבים למורכבים מאד, עשויים רופאי שיניים שאינם מתמחים בתחום או אינם בקיאים בו מספיק לבצע סדרה של טעויות במהלך הטיפול הגורמות לנזקים חמורים.

רשלנות רפואית בתחום הניתוח ובמחלקות הכירורגיות השונות


לא משנה באיזה סוג של ניתוח מדובר, ניתוח מצריך מקצועיות רבה מצידו של המנתח ויכולת גבוהה. בין אם אלה ניתוחים כירורגים פשוטים מאד או ניתוחי לב מורכבים במיוחד, גם בהם עשויות לקרות תקלות או להתבצע הליכים שאינם מקצועיים ואינם נכונים.

רשלנות רפואית במהלך ההיריון והלידה


ישנן לא מעט תביעות רשלנות רפואית הקשורות להיריון וללידה וקשורות בדרך כלל באבחון לא נכון של מצב העובר, באי ביצוע בדיקות שונות וגם מסיוע לא מקצועי ולא מתאים שניתן במהלך הלידה.
כדי לקבל את המענה המשפטי המתאים במקרים של רשלנות רפואית, פנו אלינו עוד היום ותוכלו להיעזר בעורכי הדין המומחים שלנו שיעמדו לרשותכם לאורך כל הדרך.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה