יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

תביעת רשלנות רפואית בעקבות מום מולד

למרות הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים בתחום הרפואה וגם המודעות הרבה לכך, ישנם לא מעט מקרים, לצערנו, בהם נולדים תינוקות עם מומים שונים, שלעיתים גם נחשבים למומים מסכני חיים. במהלך ההיריון עוברת כל אישה מספר בדיקות שונות, המסייעות באיתור וזיהוי מומים שונים אצל העובר. אלו יכולות להיות בדיקות אולטרסאונד, מי שפיר, בדיקת חלבון עוברי ובדיקות נוספות. אולם, לעיתים, ובעיקר בשל רשלנות רפואית, לא מאתר הצוות הרפואי את המום הקיים, והאישה מביאה לעולם תינוק עם מום או אפילו עם פיגור קשה מאד.

כיצד ניתן לאבחן מומים מולדים


במהלך ההיריון עוברת האישה ההריונית מגוון רחב של בדיקות שונות, שבחלקן נועדו לאתר מומים שונים או פיגור מסוגים שונים. בדיקת סיסי שליה, המתבצעת בין השבוע ה – 10 לשבוע ה – 12 היא אחת מהן והיא נועדה לגלות, מוקדם ככל האפשר, בעיה כרומוזומית כלשהי.

שקיפות עורפית היא בדיקה נוספת, המתבצעת מספר שבועות לאחר מכן וכוללת בדיקת אולטרסאונד לגילוי תסמונת דאון. בדיקות נוספות לאבחון מומים מולדים או פיגור, הן סקירת מערכות, בעזרתה ניתן לגלות כמעט 90 אחוזים מהמומים האפשריים וכן בדיקת חלבון עוברי או דיקור מי שפיר, העוזרות גם הן לאתר בעיות שונות, הקשורות לכרומוזומים.


המומים המולדים האפשריים


קיימים סוגים שונים רשלנות רפואית וסוגים שונים של מומים מולדים, חלקם שכיחים יותר, אחרים נדירים במיוחד. הבדיקות המוצעות במהלך ההיריון עוזרות לאתר את כמעט מרביתם ובכך למנוע את הולדתם של תינוקות עם מומים קשים או עם פיגור. מבין המומים המולדים המוכרים כיום אפשר למצוא: תסמונת דאון, פיגור שכלי, סיסטיק פיברוזיס, שיתוק מוחין, טאי זקס וגם מומים קשים בלב. 

ישנן גם לא מעט מחלות גנטיות, הניתנות לאיתור באמצעות בדיקות מקדימות, המתבצעות במהלך ההיריון ומאפשרות את הפסקתו, במידה ומתגלה מחלה מסוג זה, או מתן טיפול שיכול לסייע בהתמודדות איתן.

המחלות הגנטיות המתגלות יכולות להיות המופיליה, עיוורון, שפה שסועה, חוסר בכף יד, ציסטה במוח, עצם ירך קצרה וגם מעי אקוגני (המצביע כמעט באופן ישיר על תסמונת דאון).

מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית


הגשת תביעת רשלנות רפואית בעקבות מום מולד, יכולה להיות במקרים בהם מתקיימים התנאים הבאים:


  • במקרים בהם נוכחתם לגלות שהרופא או הצוות הרפואי שליווה את ההיריון ביצע מעקב רשלני אחר ההיריון, בין אם לא ביצע בדיקות נדרשות, לא אבחן את תוצאותיהן באופן המתאים וכדומה.
  • הוכחת הקשר הסיבתי שבין המום שהתגלה אצל התינוק לבין העובדה שלא בוצע ההליך הרפואי הנדרש. כלומר, יש להוכיח בפני בית המשפט כי במידה והיה מבוצע אבחון נכון או היו מתבצעות כל הבדיקות הנדרשות, לא היה אירוע מסוג זה.
  • הוכחת הנזק, השלכותיו ומידת השפעתו. במקרים של חשש לרשלנות רפואית ישנה חשיבות רבה לבחינתו של הנזק עצמו, להשפעותיו השונות של המום המולד על התינוק ועל אמו וזאת, תוך התייחסות אל מקרים נוספים ותקדימים משפטיים הקשורים לנושא רשלנות רפואית.

כיצד מגישים את התביעה


אם נולד לכם תינוק עם מום כלשהו או בעיה רפואית, שניתן היה למנוע אותה במהלך ההיריון או אולי לבחור בהליך של הפסקת היריון, ייתכן ומדובר במקרה של רשלנות רפואית. מקרים של רשלנות רפואית בעקבות מום מולד, הם מקרים נפוצים מאד, לצערנו, ובכל שנה מוגשות לא מעט תביעות הקשורות לכך.

כדי שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם ולהתמודד נכון עם כך, חשוב שתפנו אל עורך דין, המתמחה בתחום זה, שיוכל לייצגכם אל מול המערכות השונות, לרבות המערכת הרפואית האחראית לרשלנות וגם אל מול בתי המשפט.

הוכחת הרשלנות הרפואית איננה פשוטה, ובמיוחד כשמדובר במקרים הקשורים לבדיקות מורכבות וגם למומים מסוגים שונים. חשוב שעורך דין זה יכיר את הסוגיות המשפטיות הקשורות לנושא רשלנות רפואית, ולא פחות מכך, גם את כל התקדימים בנושא.

ייעוץ ראשוני מקדים יעזור לכם ולעורך הדין, שבחרתם, לבחון לעומק ובצורה נכונה את האירוע ולבדוק מהם סיכוייכם להצליח בתביעה. במקרים רבים תוכלו לקבל את הייעוץ ללא עלות, ובהמשך לבחור כיצד ואיך פועלים.

אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום כדי שנוכל לסייע לכם לבחון את המקרה שחוויתם ולבדוק כיצד ניתן לפעול. חשוב שתעשו זאת בהקדם כדי לקבל את המענה הנכון והמדויק ביותר. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה